2023–2024 m. planuojamos dvi didesnės investicijos, apie kurias oficialiai buvo paskelbta pernai rudenį vykusioje „ACE Logistics Group“ 30-mečio šventėje. „ACE Logistics Latvia“ jau pradėjo statyti naujas patalpas, kurios turėtų būti įrengtos iki šių metų pabaigos, o „ACE Logistics Lithuania“, jau turinti terminalą Vilniuje, planuoja statyti naują terminalą Kauno regione.
Naujas „ACE Latvija“ filialas
Rygoje pasirašyta nuomos sutartis, o naujos patalpos pagal sutartį turėtų būti parengtos perdavimui iki 2023 m. pabaigos. Naujuose objektuose daug privalumų, pirmiausia jų didesnis plotas – 6100 m2 su 2500 m2 terminalu ir 3600 m2 sandėliu. Naujajame terminale bus 16 standartinių pakrovimo rampų, taip pat viena furgono rampa ir viena ypač didelė rampa (5,5 m pločio ir 3,5 m aukščio). Be to, čia bus įrengtas modernus trijų lygių apie 570 m2 biuras administracijai. Naujos patalpos yra šalia Rygos oro uosto.
Naujose patalpose taip pat bus atnaujinta Sandėlio valdymo sistema (WMS), kuri užtikrins galimybę sandėlyje teikti visas 3PL logistikos paslaugas. Latvija yra Baltijos regiono viduryje, netoli Skandinavijos, todėl paslaugos yra patrauklesnės įmonėms, kurioms reikia centrinio sandėlio ar distribucijos centro paslaugų minėtiems regionams ir Europai.
„2022 m. buvo sėkmingi „ACE Latvijai“. Lyginant su 2021 m., apyvarta išaugo 15 %, o bendrasis pelnas – 13 %, tačiau bendras siuntų skaičius šiek tiek sumažėjo (3 %). Bendra apyvarta 2022 m. siekė apie 11,4 mln. Tokie skaičiai yra daugiausia dėl geopolitinės situacijos ir krovinių srautų pokyčių“, – priduria Karlis Kasparans, „ACE Latvia“ direktorius.
Papildomas „ACE Lietuva“ terminalas
„ACE Logistics“ plėtra siejama su „ACE Lietuva“ nauju 4000 m2 „cross dock“ tipo terminalu. Jį tikimasi užbaigti per artimiausius 1–2 metus, siekiant padidinti įmonės veiklos pajėgumus ir išplėsti aptarnaujamo ploto spektrą. „ACE Logistics“ terminalai šiuo metu yra Taline, Rygoje ir Vilniuje. Kaune projektuojamas naujas terminalas bus didelis žingsnis į priekį. Tai bus specialus „cross-dock“ tipo terminalas su daugybe (40) pakrovimo vartų, skirtas krovinių greitam perskirstymui, bet ne ilgam saugojimui“, – sako bendrovės „ACE Lithuania“ direktorius Ignas Puluikis.
Planuojamos investicijos sieks iki 7 milijonų eurų. Šiuo metu terminalas yra projektavimo stadijoje, jo statybos turėtų prasidėti šiais metais, o atidarymas gali būti kitų metų viduryje ar pabaigoje. „Greičiausiai Kauno terminalas bus pagrindinis, o Vilniaus terminalas taps regioniniu. Su dviem terminalais turėsime daugiau erdvės ir galėsime aptarnauti abu – transporto priemonės ir atvežami kroviniai bus aptarnaujami greičiau“, – aiškina vadovas. Jis taip pat tikisi, kad naujasis terminalas leis patekti į didesnių dalinių krovinių segmentą.
„ACE Logistics Lietuva“ praėjusius metus baigė su maždaug 5 % sumažėjusiomis pajamomis, kurios siekė iki 20,2 mln. eurų. Tai Rusijos sukelto karo ir geležinkeliais vežamų Kinijos krovinių apimčių sumažėjimo pasekmės.
„Praėjusių metų pirmąjį ketvirtį visi sugebėjo įgyvendinti savo planus, o tada pasijautė karo įtaka“, – sakė I. Puluikis. „Nuo 2022 m. balandžio mėnesio apyvarta pradėjo mažėti ir vienas labiausiai nukentėjusių sektorių buvo geležinkeliai. Dalį krovinių, prarastų per jūrų transportą, atgavome, tačiau apyvartos požiūriu tai ne visiškai kompensavo sumažėjimą. Rusijos pradėto karo Ukrainoje nuostolius iš dalies pakeitė nedidelis įvairių pramonės gaminių eksporto iš Lietuvos padidėjimas į Vokietiją, Prancūziją ir kitas šalis.“
„Nors verslo aplinka šiuo metu yra sudėtinga, ACE tęsia savo ilgalaikius strateginius investicijų planus ir investuoja į naujas vietas Rygoje ir Kauno regione. 2020 m. Estijoje buvo atidarytas naujas padalinys. Šis sprendimas labai teisingas ir padarytas laiku. Modernūs įrenginiai yra labai svarbūs optimizuojant mūsų procesus, kad krovinių srautus būtų galima valdyti itin efektyviai“, – aiškina „ACE Logistics Group“ vadovas Andres Matkur.
ACE Logistics