Raudonosios jūros krizė ir artėjančios šventės Kinijoje turės didelės įtakos jūrų transportui. Pastaruoju metu padaugėjus išpuolių prieš krovininius laivus, laivybos kompanijos visame pasaulyje tolsta nuo Raudonosios jūros – trumpiausio kelio iš Azijos į Europą per Sueco kanalą. Vežėjai buvo priversti rinktis alternatyvius, o ne įprastus maršrutus, todėl pailgėjo pristatymo laikas, susidarė spūstys ir sumažėjo konteinerių prieinamumas. Dėl nerimą keliančių įvykių Raudonojoje jūroje per pastarąjį mėnesį gerokai išaugo ir jūrų krovinių kainos.
Problemą didina ir artėjantis švenčių Kinijoje laikotarpis, kuris kiekvienais metais daro įtaką kanalų prieinamumui. Šios šventės kartu su anksčiau aprašytais veiksniais, tikėtina, dar labiau paveiks prekių judėjimą. Kinų naujieji metai šiemet prasideda vasario 10 d., oficialiai šventės tęsiasi iki vasario 15 d., tačiau primename, kad daugelis įmonių juos pradeda švęsti anksčiau, o savo verslą vėl atidaro vėliau.
Laivybos bendrovės informavo, kad metų pradžioje toliau optimizuos siuntų gabenimo apimtis, o tai sumažins vietų prieinamumą ir padidins paklausą. Tikėtina, kad aukštos krovinių gabenimo kainos išliks bent iki vasario pabaigos, o ateityje teks laukti, ar per šį laiką bus teigiamų pokyčių ir krovinius gabenant jūra vėl bus pastebimas stabilumas.
Jūrų transporto situacija neabejotinai turės įtakos ir kitoms transporto rūšims, nes importuotojai ieško alternatyvių sprendimų, siekdami kuo greičiau pristatyti prekes. Azijos–Europos kryptimi jau matome oro ar geležinkelių transporto poveikį ir apimčių augimą.
Dėl išsamesnės informacijos susisiekite su savo vadybininku arba rašykite adresu ocean@ace.lt. Klientus nuolat informuojame apie susidariusią situaciją ir siūlome geriausius sprendimus bei prireikus alternatyvas jūrų transportui.
ACE Logistics