Tarptautinei logistikos ir transporto įmonių grupei „ACE Logistics Group“ priklausanti krovinių gabenimo bei logistikos Lietuvos bendrovė „ACE Logistics“ partnerių tinklą išplėtė pora dešimčių šalių, pasirašiusi susitarimus su 14-os Afrikos bei 5-ių arabų valstybių logistikos verslo atstovais.
„ACE Logistics“ vadovas Ignas Puluikis teigia, kad į naujas rinkas įmonė žengia naudodamasi didžiausiu pasaulyje nepriklausomu krovinių valdymo bei logistikos tinklu „World Air Cargo Organisation“ (WACO). Bendra 121-o tinklo nario metų apyvarta sudaro apie 4 mlrd. JAV dolerių, jie užtikrina apie 400 lokacijų pasiekiamumą visame pasaulyje.
„Koronaviruso pandemija mūsų sektoriui padarė tik trumpalaikę ir sąlyginai nedidelę įtaką. Pačioje pandemijos pradžioje kiek pasikeitė kroviniai, nes kilo didelė apsaugos bei dezinfekavimo priemonių paklausa, tačiau toliau vyko prekyba, nesustojo vartojimas. Karas Ukrainoje situaciją keičia iš esmės. Mes kas patys atsisakėme, o kas netekome didelių rinkų Rytuose, jau nebegalime prisistatyti, kad esame tranzito taškas tarp Rytų ir Vakarų. Gamybos, prekybos verslas ieško naujų rinkų, mes taip pat keičiame savo požiūrį ir kuriame naujus logistikos maršrutus“, – sako I. Puluikis.
Pasak jo, Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, Lietuvos verslas ieško visiškai naujų kelių į dar neatrastas ar iki šiol mažai dėmesio sulaukusias rinkas. Tarp tokių – Afrikos žemyno valstybės, arabų šalys.
Anot logistikos įmonės vadovo, bendradarbiavimo galimybių yra įvairių, tačiau tam logistikos tinkle turi dalyvauti patyrę ir patikimi partneriai.
„ACE Logistics“ pasirašė susitarimus su WACO priklausančiomis bendrovėmis iš Rytų Afrikos šalių – Kenijos, Tanzanijos, Ugandos, Ruandos, Vakarų Afrikos – Nigerijos, Ganos, Dramblio Kaulo, Benino, Senegalo, Togo, Kamerūno, Pietų Afrikos – Zimbabvės, Angolos.
„Ir iki šiol Lietuvos verslas turėjo interesų ir verslo ryšių Pietų Afrikos Respublikoje bei Šiaurės Afrikoje – Maroke, Tunise, Alžyre, Egipte. Be to, galimybė pasiekti Šiaurės Afrikos šalis ne oro, o būtent kelių transportu, yra greitesnė ir pigesnė. Iš arabų šalių iki šiol didžiausias krovinių kiekis yra gabenamas į Jungtinius Arabų Emyratus, todėl tikiuosi, kad naujos sutartys su partneriais Saudo Arabijoje, Katare, Kuveite, Irake ir Irane padrąsins Lietuvos eksportuotojus atrasti šias rinkas. Čia ypač svarbu turėti patikimus partnerius, nes didžiausios problemos kyla ne dėl logistikos, bet dėl dokumentų ir muitinės reikalų tvarkymo. Neabejoju, kad tai nebus bendradarbiavimas popieriuje, nes jau turime pavyzdžių, kad ir šios mums dar gerai nepažįstamos šalys ieško kelių į Europą“, – pastebi transporto įmonės atstovas.
- Puluikio žodžiais, Rusijos pradėtas karas Ukrainoje į pastarosios šalies situaciją ir tikėtinus poreikius atkreipė ir Afrikos valstybių atstovų dėmesį. Jie taip pat ieško logistikos maršrutų iki Europos ir Ukrainos.
„Tarptautinėje konferencijoje teko kalbėtis su vienos Vakarų Afrikos šalies atstovu, kurie turi galimybę ir norėtų eksportuoti vietos gamybos asmens apsaugos priemones, skirtas išminavimo darbams, į Ukrainą. Tačiau jų situacija analogiška mūsiškei. Mes vieni kitų regionų gerai nepažįstame, todėl logistikos tinklo tankinimas WACO rėmuose yra išties efektyvus, ypač didelių sukrėtimų ir permainų laikotarpiu“, – teigia I. Puluikis.
„ACE Logistics“ krepšelyje Rusijos ir Baltarusijos sudarė apie 20 proc. (penktadalį) užsakymų. Bendrovė kol kas neprognozuoja, kaip šiemet galėtų pasikeisti jos logistikos keliai dėl karo Ukrainoje ir kokią tai turės įtaką veiklos rezultatams.
Prognozuojame, kad tai maždaug tokiu pačiu dydžiu mažins mūsų apyvartą šiais metais, bet tuo pačiu tikimės, kad gabenimai į naujas rinkas, bei išliekantis aukštas gabenimų Europoje apyvartos lygis kompensuos praradimus.